Broker management system - řešení pro řízení externích prodejců
Broker management system je právě takovým řešením.
Podporuje vaše prodejce v terénu - pomáhá jim při správě klientského portfolia, nabízí jim nejlepší postupy při vedení nových obchodních případů - a managementu společnosti poskytuje důležité informace a analýzy pro kvalitní řízení distribuční sítě a směrování firmy. Marketingu poskytuje nástroje pro detailní segmentaci a přípravu účiných marketingových kampaní, které společnosti zajistí dostatek potenciálu pro vaše externí obchodní zástupce.
Pomozte externím obchodníkům být úspěšnější při své práci
Základním pracovním prostředím externích prodejců je webový portál nebo aplikace pro dotyková zařízení typu tablet pro práci v terénu.
Úvodní obrazovka obsahuje nejdůležitější informace, takže se obchodník velmi rychle zorientuje v tom co má v daný okamžik nejvyšší prioritu.
Součastí je:
- přehled klientů daného obchodníka, včetně možnosti vyhledávání dle jména,
čísla klienta, rodného čísla, ...
- vnitrofiremní sociální sít (nástěnka) - pro efektivní sdílení kritických informací s možností odebírat pouze informace, jež jsou pro konkrétního prodejce důležité
- přehled plnění osobní prodejní kvóty a graf/seznam aktuálně řešených obchodních případů
- aktivity (schůzky, úkoly, telefonáty), které mají být zpracovány v příslušném týdnu - systém uživatele automaticky upozorňuje na důležité události jako jsou blížící se ukončení/výročí smluv, možnosti doprodejů komplementárních produktů, pojistné události, ...
Přímo z uvodní obrazovky je možné seznam klientů filtrovat nebo třídit např. podle nejbližího data výročí smlouvy, data narozenin, data poslední návštěvy/komunikace s klientem, a další. Na kartě klienta jsou k dispozici veškeré informace k prvotřídní obsluze klienta - od základních a kontaktních informací, přes kompletní historii komunikace s klientem, seznamy aktivních i ukončených produktů, aktuálně řešených příležitostí, žádostí/stížností zákazníka, až po detailní údaje vyplývající např. z finančních dotazníků, umožňující efektivní segmentaci. Obchodník tak má k dispozici všechny důležité údaje a je schopen se velmi rychle připravit na jednání s klientem, případně mu odeslat email, naplánovat si s ním schůzku nebo úkol týkající se dané osoby.
Správně fungující CRM systém nabízí obchodníkovi množství potenciálních příležitostí pro uzavírání nových obchodů. Některé obchodní případy vycházejí z existujících kontraktů a potřeb současných zákazníků, noví zájemci pak přicházejí z centrálně organizovaných kampaní oddělením marketingu nebo mikrokampaní, jež si realizují samotní prodejci. Informace o obchodním případu jsou vedeny v kartě příležitosti, kde je příležitost rozdělena do
několika fází. Systém pak uživateli radí jaké úkony by měl v které etapě s klientem realizovat. Zvyšuje se tak konzistence vedení případů mezi obchodníky a zvyšuje se úspěšnost prodeje použitím nejlepších postupů.
Prodejce může využít mobilní/tabletovou aplikaci a modelace jednotlivých nabídek a variant provádět přímo na místě s klientem. Tím se velmi zrychluje celý prodejní cyklus.
Dejte managementu informace, které potřebuje k správnému směrování firmy
Střednímu i top managementu systém poskytuje kvalitní informace pro správné rozhodování. Přímo v CRM systému jsou připraveny analytické přehledy v podobě řídících panelů, které shrnují základní ukazatele důležité pro jednotlivé vedoucí pracovníky. Manažer tak má možnost v čase analyzovat prodeje dle jednotlivých produktových skupin, marketingových kampaní, regionů nebo dokonce jednotlivých prodejců. Může si nastavit libovolné cíle - velikosti nebo počty prodejů celkem či pro jednotlivé produkty, počty aktivit pro jednotlivé obchodníky, ... - a tyto ukazatele přehledně sledovat prostřednictvím modulu sledování cílů.
Veškeré informace mají uživatelé dostupné přímo v prostředí Microsoft Outlook (s pomocí CRM klienta pro Outlook), ve webovém prohlížeči nebo klientu pro dotyková zařízení.
K hlubší analýze dat se používají dynamické exporty/tabulky do Microsoft Excel. Zde jsou nástroje, které umožňují připravit kontingenční tabulky nebo analýzy, jež vizualizují informace v několika sledovaných dimenzích. Většina uživatelů s nástroji Microsoft Excel umí velmi dobře pracovat a tak jsou následně schopni si s daty sami "pohrát", aniž by dodavatel systému musel připravovat dodatečné výstupy.
Marketing - lepší spolupráce a více vygenerovaných zájemců
Oblast marketingu umožňuje připravovat a realizovat marketingové kampaně pro zvýšení obratu nebo spokojenosti klientů a průběžně sledovat jejich úspěšnost. Funkčnosti řízení kampaní mohou být využity oddělením Marketingu k centrálním akcím, ale také jednotlivými regiony nebo samotnými prodejci k realizaci cílených mikrokampaní. Základem jsou detailní informace o jednotlivých klientech, včetně jejich nákupních zvyklostí a podrobné informace o aktivních i ukončených smlouvách. S pomocí těchto informací lze klienty velmi efektivně cíleně segmentovat a zajistit tak, že zákazníci dostanou relevantní nabídky a zároveň nebudou komunikací přehlceni.
Fukčnosti řízení kampaní umožňují:
- sledovat základní ukazatele jako je rozpočet a náklady marketingové akce
- udržovat tzv. marketingové seznamy - skupiny klientů, na než směřovala komunikace nebo na nabídky zareagovali
- realizovat marketingovou komunikaci - podporovány jsou různé komunikační kanály od emailingů, přes sms, telefonické obvolávání, zasílání direct mailů, pořádání seminářů/akcí, komunikace na sociální sítě, sběr informací pomocí online dotazníků, ...
- odchytit zájemce o nabízené produkty a služby a distribuovat je dle definovaných pravidel na interní nebo externí prodejní týmy
- vyhodnocovat úspěšnost kampaní z hlediska jednotlivých regionů, produktů, komunikačních kanálů, ...
Součástí oblasti marketing je i náš add-on modul Emailové kampaně, který slouží k rozesílání profesionálních hromadných e-mailových kampaní a newsletterů z prostředí systému. Tento modul umožňuje využít kompletní funkcionalitu CRM produktu pro segmentaci kontaktů a zároveň využívá výhody napojení na službu Emailkampane.cz, která zajišťuje kvalitní a rychlou rozesílku a zpětné vyhodnocení výsledků e-mailových kampaní.